سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یا زهرا سلام الله علیها

درختان را دوست میدارم که به احترام تو قیام کرده اند،آب را که مادر مهر توست،خون تو شفق را سرخگون کرده است.شفق آیینه دار نجابتت و فلق محرابی که تو در آن نماز صبح شهادت گزارده ای. در فکر آن گودالم که خون تورا مکیده است هیچ گودالی چنین رفیع ندیدم.در حضیض هم میتوان عزیز بود.از گودال بپرس شمشیری که به گلوی تو فرود آمد هر چیز و همه چیز را در کائنات به دو پاره کرد! هر چه در سوی تو حسینی شد و دیگر سو،یزیدی. اینک ماییم و سنگها ماییم وآنها درختان،کوهساران،جویباران،بیشه زاران که برخی یزیدی وگرنه حسینی اند. خونی که از گلوی تو تراوید همه چیز و هر چیز را در کائنات به دو پاره کرد!در رنگ؛اینک هر چیز یا سرخ است یا حسینی نیست! آه،ای مرگ تو معیار!مرگت چنان زندگی را به سخره گرفت و آن را بی قدر کرد که مردنی چنان،غبطه ی بزرگ زندگانی شد!خونت با خونبهای حقیقت در یک طراز ایستاد و عزمت ضامن دوام جهان شد که جهان بی دروغ می پاشد و خون تو امضای راستی است.


[ یکشنبه 91/11/8 ] [ 9:19 عصر ] [ فاطر ] [ نظرات () ]

 

•اگر قرآن سیدالکلام است،امام حسین سید الشهداست.
•اگر در دعاى 42 صحیفه ى سجادیه درباره ى قرآن مى خوانیم: « و میزانُ قِسط »، در زیارت امام حسین علیه السلام مى خوانیم:«اشهد انّک امرتَ بالقسط».
•اگر قرآن موعظه ى پروردگار است؛«موعظة من ربّکم»،امام حسین علیه السلام درعاشورا فرمود: عجله نکنید تا شما را به حقّ موعظه کنم «لا تعجلوا حتّى اعظکم بما یحقّ لکم ».
•اگر قرآن مردم را به رشد هدایت می کند « یهدى الى الرّشد»، امام حسین(ع)نیز مى فرماید: من شما را به راه رشد و سعادت دعوت می کنم. «ادعوکم الى سبیل الرشاد».
•اگر قرآن عظیم است «و القرآن العظیم »، امام حسین علیه السلام نیز سوابق عظیمى دارد.«عظیم السوابق».
•اگر قرآن حقّ و یقینى است ؛ « و انّه لحقّ الیقین»، در زیارت امام حسین(ع) نیزمی خوانیم: آنقدر صادقانه و خالصانه عبادت کردى که به درجه ى یقین رسیدى«حتّى اتاکَ الیقین».
•اگر در دعاى چهل و دوّم صحیف هى سجادیه درباره ى قرآن مى خوانیم که پرچم نجات است«عَلَم نجاة»، در زیارت امام حسین علیه السلام مى خوانیم او نیز پرچم هدایت است «انّه رایة الهدى».
•اگر قرآن شفا دهنده است؛« ونُنزّل من القرآن ما هو شفاء»، خاک قبر امام حسین علیه السلام نیز شفاست«طین قبر الحسین شفاء من کلّ داء»
•اگر قرآن مقام شفاعت دارد؛ « نعم الشفیع القرآن»، امام حسین (ع)نیز مقام شفاعت دارد. «وارزقنى شفاعة الحسین».
•اگر قرآن، منار حکمت است، امام حسین نیز باب حکمت الهى است. «السلام علیک یا باب حکمة رب العالمین.»
•اگر قرآن امر به معروف و نهى از منکر می کند؛« فالقرآن آمرٌ و زاجر»، امام حسین نیز فرمود: هدف من از رفتن به کربلا، امر به معروف و نهى از منکر است.«ارید أن آمر بالمعروف و اَنهى عن المنکر».
•اگر قرآن نور است؛«نوراً مبینا»، امام حسین نیز نور است. «کنت نوراً فى الاصلاب الشامخة».
•اگر قرآن براى تاریخ و همه ى مردم است؛«لم یجعل القرآن لزمانٍ و لالِناس دون ناس»، درباره امام حسین علیه السلام نیز مى خوانیم که آثار کربلا از تاریخ محو نخواهد شد.« لا یدْرس أثره و لایُمحى رسمه».
•اگر قرآن، آتاب مبارکى است؛«کتاب انزلناه الیک مبارک»، شهادت امام حسین علیه السلام نیز براى اسلام سبب برکت و رشد است.«الّلهم فبارک لى فى قتله»(پیامبر اکرم(ص)).
•اگر در قرآن هیچ انحرافى نیست؛«غیر ذى عوج»، درباره ى امام حسین علیه السلام نیز مى خوانیم: لحظه اى از حق به باطل گرایش پیدا نکرد.«لم تَمِلْ من حقّ الى باطل».
•اگر قرآن، کریم است؛«انّه لقرآن کریم»، امام حسین نیز داراى اخلاق کریم است.«کریم الخلائق».
•اگر قرآن، عزیز است؛«انّه لکتاب عزیز»، امام حسین فرمود: هرگز زیر بار ذلّت نمى روم .«هیهات منّا الذّلة ».
•اگر قرآن، بیّنه و دلیل آشکار است؛«جائکم بیّنة من ربّکم»، امام حسین نیز اینگونه  است.« اَشهد اَنّکَ على بیّنة من ربّک ». ( فروع کافى)
•اگر قرآن، ریسمان محکم است؛«انّ هذا القرآن... العروة الوثقى»،امام
حسین نیز کشتى نجات و ریسمانِ محکم است.«انّ الحسین... سفینة النجاة و العروةالوثقى».
•اگر تلاوت قرآن باید با حزن باشد؛«فاقروه بالحُزن»، زیارت امام
حسین(ع) نیز باید با حزن باشد.«فَزُره و انت آئیب شعث».
•اگر قرآن را باید آرام و با تأنّى تلاوت کرد؛«و رتّل القرآن ترتیلا»
زیارت قبر امام حسین را نیز باید با گا مهاى آهسته انجام داد.«و امش بمشى العبید الذلیل».
   آرى، حسین علیه السلام قرآنِ ناطق و سیمایى از کلام الهى است.

 

 


[ جمعه 91/11/6 ] [ 6:53 عصر ] [ فاطر ] [ نظرات () ]

برگزاری مسابقات قرآن کریم دانشجویان از جمله برنامه‌های دیرپایی است که در حوزه ترویج آموزه های دینی و قرآنی در دانشگاه‌ها به منظور فراهم آوردن زمینه‌ای جهت انس بیش از پیش دانشجویان با مصحف انسان‌ساز قرآن کریم و مفاهیم تعالی بخش آن و همچنین نشر و بسط فضای معنوی و عطرآگین قرآن در محیط دانشگاهی همواره مورد اهتمام متصدیان و مسئولین فرهنگی دانشگاه‌ها بوده است. قابل ذکر است این مسابقات ویژه دانشجویان در مقاطع مختلف کاردانی ، کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری برگزار خواهد شد.

ضمناً ملاک دانشجو بودن مخاطبان ، تنها در مرحله اول اعمال می شود . پس اگر دانشجویی پس از حضور در مرحله دانشگاهی فارغ التحصیل شود می تواند در صورت برگزیده شدن در مراحل بعدی نیز شرکت نماید.

 

رشته ها و بخش های مسابقه:

1- بخش شفاهی

- حفظ( جزء 1، 3 جزء،  5 جزء، 10 جزء ، 20 جزء ، 30 جزء)

- ترتیل

- قرائت

- دعاخوانی

- مدیحه سرایی

- سخنرانی و دکلمه 

 

2- بخش کتبی

- فرازهای قرآن و عترت (شامل ترجمه و مفردات آیات سوره مبارکه یوسف از ترجمه استاد فولادوند به همراه جزوه چهل حدیث)

- قرآن شناسی(شامل 5 درس اول کتاب قرآن شناسی تالیف علامه مصباح یزدی)

- مفاهیم قرآنی (شامل تفسیر سوره های لقمان و یوسف از حجه الاسلام والمسلمین قرائتی )

- دیدگاه و سیره معصومین (شامل 103 صفحه اول-تا ابتدای امام صادق علیه السلام و مسئله خلافت- کتاب سیری در سیره ائمه اطهار تالیف استاد شهید مرتضی مطهری)

 

3-بخش پژوهشی

- پژوهش یا کتاب قرآن و عترت(غیر از پایان نامه با محوریت موضوعی قرآن در قرآن و روایات، اقتصاد مقاومتی در سایه سار قرآن و روایات، شخصیت پیامبر در آیینه قرآن و روایات)

- مقاله قرآن و عترت(یا طرح و ایده در قالب مقاله با محوریت موضوعی قرآن در قرآن و روایات، اقتصاد مقاومتی در سایه سار قرآن و روایات، شخصیت پیامبر در آیینه قرآن و روایات)

- نرم افزار قرآن و عترت (ویژه دانشجویان علاقه مند به مباحث قرآن و عترت و آشنا ه مبانی و زبان رایانه)

- وبلاگ نویسی قرآن و عترت(با محوریت آموزه های قرآن و عترت)

 

4- بخش ادبی

- شعر قرآن و عترت (اشعار در قالب های سنتی، کلاسیک، نو، نیمائی و آزاد با مضامن قرآنی، مدح و توصیف اهل بیت، تبیین آموزه ها و ارزشهای شیعی)

- داستان قرآن و عترت ( داستان های کوتاه ، بلند یا داستانک بر اساس داستان های قرآن و استفاده از مضامین قرآنی و روایات ائمه معصومین علیهم السلام)

- نمایشنامه و فیلمنامه قرآن و عترت( با محوریت آیات، مضامین و معارف سوره مبارکه قدر)

 

5- بخش هنری

- خوشنویسی ( در شاخه های مختلف اعم از نستعلیق، ثلث، نسخ با محوریت سوره قدر)

- طراحی و نقاشی ( آثار نقاشی، طراحی و گرافیک با مضمون قرآن و عترت و محوریت سوره قدر)

- سرود و نغمه های قرآنی و تواشیح

- نماهنگ و بلوتوث قرآن و عترت ( با محوریت آیات، مضامین و معارف سوره مبارکه قدر)

- عکس قرآن و عترت( با محوریت آیات، مضامین و معارف سوره مبارکه قدر)

- تذهیب قرآنی (در این رشته موضوع کار محدودیتی ندارد.)


[ دوشنبه 91/11/2 ] [ 10:29 عصر ] [ فاطر ] [ نظرات () ]
          

.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

یا علی رفتم بقیع اما چه سود! هرچه گشتم فاطمه آنجا نبود! یا علی قبر پرستویت کجاست؟ آن گل صد برگ خوش بویت کجاست؟ هر چه باشد من نمک پرورده ام دل به عشق فاطمه خوش کرده ام حج من بی فاطمه بی حاصل است فاطمه حلال صدها مشکل است من طواف سنگ کردم، دل کجاست؟ راه ها پیموده ام، منزل کجاست؟ کعبه ی بی فاطمه مشتی گل است قبر زهرا کعبه اهل دل است
آرشیو مطالب
امکانات وب


بازدید امروز: 0
بازدید دیروز: 4
کل بازدیدها: 18269